En tur ut på landet

Det var en vacker höst-eftermiddag. Luften var klar och frisk, och lite småkylig som den kan vara en dag mellan sommaren och hösten. Det var vindstilla. Träden, buskarna och grässtråna rörde sig inte ur fläcken. Solen tittade fram till hälften under det ljusa, tunna molntäcket som vilade över mig, och gav ett behagligt ljus.

Jag bestämde mig för att ge mig ut på en cykeltur, packade liten matsäck, laddade iPoden med ljuv musik. Ljuv musik för hjärta och själ. Och styrde sedan kosan norrut. 

Jag cyklade förbi ängar där djuren betade. De tittade på mig med en trygg, men nyfiken blick. Jag log tillbaka. Medan jag for fram i sakta gemak längs de vackra fälten, sjöng jag så högt jag kunde, så som vi älskar att göra när vi cyklar, min syster och jag. En fras som spelades i mina öron just när jag cyklade bland fälten var "Han för mig till ängar där jag finner ro". Ett glädjerus fyllde mig, och det kändes som att jag log med hela kroppen. 

Jag cyklade förbi masajer, vackra och ståtliga. En kvinna som var ute och sprang, lös upp när vi möttes och hejade glatt. I en rabatt hade någon planterat först ett kors, sen ett ankare, sen ett hjärta. Motiv som Tro, Hopp, Kärlek. Jag väjde för alla små djur som krälade på marken, jag ville att de också kunde få uppleva denna kväll. Hela vägen ut till Bua följde mig den vackra solnedgången, som värmde mina kinder. Hemma möttes jag av en uterum fyllt av värmeljus, och räkorna stod på bordet. Sen spelade vi yatzy.

Jag älskar hösten, det bara spritter och pirrar i mig. 

Kommentarer
Postat av: Sara

fy farao vad fint vännen!! Kan känna din känsla i mig själv. Grymt! Hösten är fantastisk <3

2009-08-24 @ 22:14:29
Postat av: annelie

oj, vad jag följde med dig på din cykeltur nu! kärlek.

Postat av: mammalena

Såååå underbart!

2009-08-25 @ 09:00:38
URL: http://[email protected]
Postat av: Emma

Hösten är fantastisk! Underbar beskrivning av din dag!! KRAM

2009-08-26 @ 15:42:08
URL: http://engrodasliv.emmabrissman.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback