Middagstips!

Det har legat ett recept på min mail ett tag nu, som visst ska vara alldeles fantastiskt gott! 
Jag fick det av min jobbarkompis, och tänkte att om jag lägger upp det här, så kan ju ni få prova det. Själv ska jag prova det ikväll tror jag. Något som är bra att veta är ju att detta är att det krävs en natt för att få den färdig. Den ska nämligen stå och dra över natten, så det blir bra till lunch imorgon!

Såå.... här kommer det!

... underbart god kyckling och hur enkelt som helst!

8 kycklingfiléer
2 msk smör
2 tsk salt
2 krm svartpeppar
Marinad som blandas med kycklingen efter den är färdiglagad....
1 dl olivolja
1 dl balsamvinäger
4 msk flytande honung
1 tsk gourmet salt
1 krm svartpeppar
2 vitlöksklyftor pressade
1 kruka färsk timjan eller oregano
Stek kycklingen så den får fin färg, in i ugnen tills 
innertemperaturen visar 70 grader.
Låt svalna.
Blanda samman kycklingen och marinaden.
Låt stå i några timmer eller över natten.
Sås:
1 dl hårt packad basilika
1 dl packad bladpersilja
2 vitlöksklyftor
1 dl olivolja
2-3 krm salt
2 krm peppar
4 dl matlagningsypghurt alt. creme fraiche
Skär upp kycklingen i skivor häll över marinaden... och servera med 
sallad, såsen och ev. potatisgratäng, klyftisar eller annat gott!
Lycka till!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback